Inmiddels al in Aruba... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Stefanie Litjens - WaarBenJij.nu Inmiddels al in Aruba... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Stefanie Litjens - WaarBenJij.nu

Inmiddels al in Aruba...

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

13 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Wederom een tijd geleden dat ik een stuk heb geschreven… Van uitstel komt afstel en dat is zeker waar.

Na mijn laatste stuk ben ik met een groep huisgenoten naar Matapica geweest. Matapica ligt aan de zee en het is de broedplaats van leatherback en soep schildpadden. Zij komen hier aan land om hun eieren te leggen. Wij hadden het geluk dat we allebei deze soorten schildpadden hebben mogen bewonderen op het moment dat zij hun eieren legde. De grootste leatherback die we hebben gezien was 1.80 lang (GIGANTISCH), zij legt ongeveer 100 eieren per keer. Het eieren leggen is een lang en zwaar proces voor deze dieren. Het aan land komen, zichzelf ingraven, een gat graven en daarna nog de eieren leggen. Tijdens het eieren leggen raken zij in een soort van tranche. Het was een hele mooie ervaring om dit van dichtbij mee te mogen maken en we hebben zelfs een leatherback overdag gezien wat zelden gebeurd (de schildpadden komen pas s’ nachts aan land). Om bij Matapica aan te komen moesten we eerst door het oerwoud varen terwijl we lek gestoken werden door de muggen. Dat was het enige minpuntje aan deze top trip!

Verder heb ik nog wat leuke klusjes mogen doen voor iemand die ik in Suriname heb leren kennen. Eerst de opening van Ramada. Dit is een enorm nieuw gebouw met een casino, hotel, club, 2 restaurants en een zwembad op de rooftop. Samen met nog 2 andere meiden stonden wij in een Braziliaans carnaval kostuum op de rooftop als entertainment, hier hebben we zelfs de krant meegehaald. En in mijn een na laatste weekend weer in Braziliaans carnaval kostuum alleen dit keer op een bikers cookout van bikers uit Suriname, Guyana en Frans Guyana. Dit was georganiseerd om geld in te zamelen voor weeskinderen uit 2 tehuizen. Het was geweldig om te doen, lekker dansen met die kinderen en eraan meewerken om hen de dag van hun leven te bezorgen. Echt een kippenvel moment, vooral wanneer er wat verhalen over deze kinderen verteld werden. Te triest voor woorden, gelukkig hebben zij op deze dag zichtbaar genoten. Het was de pijn van het kostuum meer dan waard!

Ook is het festival waarvan ik in de tv commercial zat geweest. Tijdens dit festival heb ik meegewerkt namelijk als artiestenbegeleidster. Dit hield in het ophalen van de artiesten bij de airport en hen naar het hotel brengen en op de dag van het festival ervoor zorgen dat zij op locatie kwamen. Dit hele weekend had ik een chauffeur en Hummer tot mijn beschikking ghihi! Heb veel artiesten mogen ontmoeten zoals; Popcaan, Shermanology, Roul and Doors, MC Roga en nog veel meer! Tijdens het event zelf was het even stress vol maar het was echt leuk om zo’n festival eens vanaf de andere kant mee te maken.

Eind juli en mijn stage tijd zit erop waarna ik nog een weekje vrij heb gehad en heel weinig heb gedaan in Suriname haha! Ook weet ik al niet eens meer wat ik precies heb gedaan behalve lekker eten, uitgaan, zwemmen en heel veel chillen!

Inmiddels ben ik alweer 2 dagen in Aruba waar ik de komende 4 maanden zal gaan studeren. Dit heb ik vanuit Suriname geregeld. In Aruba heb ik samen met een klasgenootje uit Nederland een heel fijn appartement dichtbij het strand, winkels en clubs. Ook heb ik inmiddels een autootje geregeld :}! Het enige wat we nog zoeken is een bijbaantje in de Horeca maar dat gaat denk ik geen probleem worden hier haha!

Voor ik in Aruba aankwam had ik een tussenstop van zo’n 7 uur in Curaçao. In deze uren ben ik heerlijk naar Kokomo beach geweest en heb ik daar weer een aantal bekende gezien! Het voelde als thuis komen op dat kleine gekke eiland!

Kijk terug op een mooie tijd in Suriname waar ik veel mooie en leuke mensen heb leren kennen en leuke dingen heb mogen doen! Suriname is voor mij zeker voor herhaling vatbaar ;)! En nu op naar het volgende avontuur en hopelijk ook hier een geweldige tijd gaan hebben! Lieve mensen uit Suriname ik ga jullie missen maar gelukkig zie ik de meeste tijdens Electric Festival weer!!!

Much love xxxxxxx