Duurt even maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stefanie Litjens - WaarBenJij.nu Duurt even maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Stefanie Litjens - WaarBenJij.nu

Duurt even maar dan heb je ook wat!

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

01 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een maand in Suriname te zijn vond ik het toch een keer tijd worden voor een reisverslag!

Donderdag 27 februari ben ik door papa op Schiphol afgezet waarna mijn reis naar Suriname kon beginnen. Na wat vertraging op beide vliegvelden was ik dan eindelijk in het studentenhuis waar ik de komende maanden zal verblijven. Nadat ik mijzelf heb voorgesteld aan de huisgenoten die thuis waren ben ik gaan douchen en mijn spullen opruimen, heerlijk geslapen want ik was gesloopt van de reis. Vrijdag avond had ik dan mijn eerste feestje in Suriname, namelijk een poolparty in het Wyndham hotel! 1 groot gekkenhuis, top feest!!!

Maandag begonnen aan stage wat wel even wennen was, het vroege opstaan, op kantoor zitten en maar 1 collegaatje. Is wel even anders dan midden in de nacht in een drukke kroeg bier te staan tappen... Mijn stage dagen zijn maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 16.30. Voor de mensen die zeiden veel plezier op vakantie, welke vakantie?!

Doordeweeks heb ik dus elke dag stage, verder ga ik zo'n 2 keer in de week naar de salsa en 2 keer in de week kickboksen. Heerlijk na een dag op kantoor te zitten even wat energie kwijt te kunnen.

Wegens omstandigheden ben ik 2 weekenden eigenlijk zo goed als niet op stap geweest. Was helaas even niet haalbaar. Wat dan wel weer betekende dat ik dit met Holi Phagwa dubbel en dwars heb goed gemaakt. Holi Phagwa is een Hindoestaanse feestdag (een extra dagje vrij voor ons dus :D!) het is in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een Nieuwjaarsfeest. Door het gooien van gekleurd poeder wordt aangeduid dat iedereen gelijk is ongeacht welke huidskleur je hebt. Door al die kleuren zie je eigenlijk al geen huidskleur meer!

Het weekend van 22 & 23 maart zijn we met een hele groep naar Berg en dal geweest om daar de Kabelbaan af te gaan. Ondanks mijn kriebels bij hoogtes vond ik dit echt heel gaaf!!! Je gaat van platform naar platform en op die manier leg je een hele route af door de wouden en over de rivier! Vanuit Berg en Dal zijn we doorgegaan naar Stuwdam om daar even rond te kijken. Bij het Stuwdam waren we zo uitgekeken en hebben we ons trip vervolgd naar Brownsberg waar we ook hebben overnacht in een hut boven op de berg. Geen bed maar lekker dutten in je hangmat! Eenmaal aangekomen bij de accomodatie hebben we even kunnen eten, chillen en daarna in het donker nog een beetje de omgeving verkend. De volgende dag zijn we echt gaan klimmen over die berg heen om bij de Irene val uit te komen. Deze waterval was onderaan de berg dus eerst naar beneden door de klei en later ook weer terug omhoog terwijl het aan het regenen was...

Afgelopen weekend ben ik op een plantage in Lelydorp geweest om daar wat rond te kijken en zondags was er Sun Glam in het Leguana park! Wat een topfeest!!! Helemaal nat geregend maar dat mocht de pret niet drukken haha! Ja de Surinamers weten wel wat feesten is. Ben ik dus goed op mijn plek hier :D!

Verder maak ik mezelf ook nog enigszins nuttig. Mijn onderzoek naar het personeelsverloop in het Callcenter is van start gegaan. Als ik constant gelijk aangeleverd zou krijgen waar ik om vraag qua documentatie dan zou ik wel meer kunnen doen in kortere tijd. Maarja welkom in Suriname!

Vind het wel weer genoeg geweest voor deze keer :)!

Dikke kus en knuf!

  • 01 April 2014 - 21:48

    Karin:

    Geweldig om te lezen dat je het daar fijn hebt! Geniet maar lekker en ga zo door met schrijven van leuke verslagen! Kusjes en knuffels en pas goed op jezelf!

    Je liefste tantetje hahaha

    xxxxxxxxxxxxxc

  • 01 April 2014 - 22:17

    Zussie;):

    hoi hoi leuk verslagje;);) wat uitgebreider dan via de app deze mooie verhalen!!! Xxx

  • 01 April 2014 - 22:57

    Gerdie Litjens:

    Hey Steef wat leuk dat je dit met ons wil delen. Erg leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Ga vooral hier mee door. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.
    Groetjes van ook een hele lieve tante :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 7506

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studeren in Aruba

27 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Stage in Suriname

15 Juni 2013 - 06 September 2013

Curaçao

22 December 2011 - 24 Januari 2012

Maandje Australië

Landen bezocht: